Folkemøte Torsdag 19.02 kl 18:00

FOLKEMØTE

med fokus på Ukraina og Moldova

– En rekke organisasjoner driver nødhjelp blant Europas fattigste.

– Behovene er store og den utfordrer oss alle til innsats.

• Vi inviterer til informasjonskveld om Ukraina og Moldova torsdag 19. februar 18.00.
  • Det blir mulighet for å gi økonomisk støtte til arbeidet.

Disse deltar:

• TV Visjon Norge, Skandinavias største kristne TV-kanal. Programleder Sten Klevås- Olsen og tidligere TV-sjef Alf Henning Fredstad.
  • Salemkirken og Landutvalget for Ukraina/De Norske Pinsemenigheters Ytremisjon (PYM) v/ pastor Roger Skaug, Rigmor Johnsen og Ove Arnoldsen
  • Lørenskog kommune v/ ordfører Åge Tovan.
  • Sang og musikk ved «Jubel og fryd», ordfører Tovan og Robert Skrolsvik (fra Bjelleklang).

MOLDOVA I DAG:

Europas fattigste land. 3,6 millioner mennesker, men antar 1,5 millioner har rømt landet for å skaffe seg arbeid. Elendig infrastruktur, særlig på landsbygda. Folk gror fast i fattigdom og mye alkoholisme. TV Visjon Norge har gjennom åresvis med aksjoner hjulpet fattige, men også vært med å bygge landets første private barne- og ungdomsskole / gymnas. Neste mål er å realisere det første private universitet. Har også vært med å reise Moldovas første private eldrehjem.

UKRAINA I DAG:

Naboland til Moldova med grense i vest, nord og syd. Men det er krigssituasjonen i Øst- Ukraina som har fokus nå. Hendelsene er en del av nyhetsbildet hver dag. Mange er drept, både sivile og militære. En rekke personer trenger medisinsk og humanitær hjelp -umiddelbart. Krigen har ført til tusenvis av flyktninger. Matmangelen er stor, nå dør folk også av sult i Ukraina. Hus av alle kategorier er rasert. Økonomien er elendig. Det er krise, og behovene er enorme. Salemkirken Lørenskog og PYM forteller om mulighetene vi har.

Dette er også Europa i dag, få timers flytur fra Norge. La oss hjelpe dem!

For mer informasjon, kontakt: Pastor Roger Skaug, tlf.: 909 18 340.

Mail: roger@salemkirken.no

Pressemedling Ukraina og Moldova. Februar 2015